28 grudnia 2015 Wybór drukarki
Jak szukać idealnej drukarki dla firmy

Problem z wyborem idealnej drukarki do firmy to jedno z tych zagadnień, a o których mówi się od lat. Problemowi nieustannie poświęca się wiele uwagi, a mimo to trudno jest dojść do wniosków, które byłyby rzeczywiście satysfakcjonujące. Ranga tematu charakteryzuje się zresztą tym, że nie słabnie nawet pomimo upływu czasy. Co więcej, w centrum uwagi analityków sprzętu biurowego znajdują się nowe czynniki mające wpływ na ostateczną decyzję takie, jak choćby oszczędności oraz ekologia. Nie można nie zgodzić się z tym, że formy komunikacji elektronicznej w pewnym stopniu ograniczyły liczbę wydruków biurowych. Nadal jednak jest ich na tyle dużo, że nie ma szans na szybkie zapomnienie o drukarce biurowej jako o podstawowym narzędziu wykonywanej przez nas pracy.

Coraz częściej mówi się zresztą nie tyle o drukarkach, ile o zdecydowanie bardziej zaawansowanych urządzeniach wielofunkcyjnych, które można uznać za obowiązkowe elementy wyposażenia każdego biura. O tym, jaka drukarka może być uznana za idealną w dużej mierze przesądza zarówno wielkość, jak i specyfika firmowych działań. Nie ulega jednak wątpliwości, że zarówno w odniesieniu do niektórych parametrów, jak i osiągów można mówić, że są one uniwersalne. Jednym z najczęściej poruszanych zagadnień wydaje się to, które dotyczy odwiecznego konfliktu pomiędzy laserową oraz atramentową techniką druku. W powyższej dyskusji tak naprawdę można pominąć jedynie modele igłowe, te bowiem nadają się przede wszystkim do specyficznych zastosowań sprawdzając się choćby w tych miejscach, w których kluczowe znaczenie wydaje się mieć szybki druk wielu kopii, a jego estetyka, choć ważna, może schodzić na dalszy plan.

Jeśli zatem komuś potrzeba modelu igłowego, zazwyczaj osoba taka nie tylko ma tego świadomość, ale również nie wyobraża sobie sytuacji, w której miałaby zastąpić go rozwiązaniem alternatywnym. Do pewnego momentu do biur trafiały przede wszystkim monochromatyczne urządzenia laserowe, w domach i niewielkich firmach dominowały zaś drukarki atramentowe. Niewielkie biura nadal zwracają też uwagę na kolorowe lasery, nie tylko pozwalają one bowiem na drukowanie papieru firmowego, który wygląda profesjonalnie, ale również umożliwiają tworzenie broszur reklamowych zmniejszając nakłady przeznaczone na firmowy marketing. Oczywiście, dziś musimy już być świadomi tego, że wspomniany podział zaczyna mieć przede wszystkim znaczenie historyczne, na rynku nie brakuje bowiem atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych znanych z tego, że zapewniają wygodną pracę w przystępnej cenie.

Zobacz również
Wybór drukarki

Stres w miejscu pracy to wszechobecna bestia, która zdaje się nie chcieć odejść. Bez względu na to, jak bardzo jesteś zorganizowany, zawsze znajdą się chwile, kiedy poczujesz się nieco...

Kiedy projektujesz biuro, musi ono spełniać wiele funkcji. Musi być wygodne dla Twoich pracowników, ale musi również podsumować, kim jesteś jako firma. Nie jest dobrze rzucać w dekoracji...

Każdy menedżer ma swój własny, specyficzny sposób prowadzenia swojego zespołu. Ma to sens, ponieważ każdy człowiek jest inny, więc oczywiście będzie podchodził do swojej roli...