Kiedy projektujesz biuro, musi ono spełniać wiele funkcji. Musi być wygodne dla Twoich pracowników, ale musi również podsumować, kim jesteś jako firma.
Nie jest dobrze rzucać w dekoracji i ogólny temat, który nie pasuje do towarów i usług, które Twoja firma oferuje. W ten sposób wprowadzasz w błąd osoby odwiedzające Twoją przestrzeń, a nawet możesz wprowadzać w błąd swoich pracowników, którzy spędzają wiele godzin przy biurkach!
Twoja tożsamość jako firmy musi być jasna we wszystkim, co robisz. Twoje towary i usługi muszą być opakowane w sposób, który mówi klientom, kim jesteś i co robisz. Twoja recepcja musi być elegancka i zaprojektowana w sposób, który mówi klientom, o co chodzi. Twój projekt biura musi pasować do tego i pomóc ludziom identyfikować się z tobą na głębszym poziomie.
Jeśli stworzysz biuro, które jest całkowicie sprzeczne z tym, za czym stoisz i co oferujesz, powiesz odwiedzającym, że tak naprawdę nie jesteś pewien, kim jesteś. Firma zabawkarska prawdopodobnie nie powinna iść w dół linii bardzo poważnie wyglądającego wystroju biura. Podobnie firma oferująca ubezpieczenia na życie nie powinna mieć wszędzie jaskrawych kolorów i zabawnych czcionek.
Oczywiście, nie oznacza to, że nie można rzucić w zabawnych szczegółów tu i tam lub nie można mieć wesoły wygląd w swoim biurze, niezależnie od tego, co oferujesz jako firma, ale to znaczy, że trzeba mieć na uwadze swój wystrój biura i że mówi ludziom, kiedy wchodzą do swojej przestrzeni.
Pamiętaj o potędze pierwszego wrażenia - nigdy nie należy ich pomijać! Pozwalając komuś stworzyć słabe pierwsze wrażenie tego, kim jesteś, zdecydują się nie robić interesów z tobą, zanim jeszcze będziesz miał szansę pokazać im, co oferujesz. Zapewniając, że Twoje biuro mówi ludziom, kim jesteś jako firma, pomagasz promować swoje usługi, nawet nie próbując.
Z punktu widzenia pracownika, można argumentować, że zapewnienie, że biuro jest zgodne z tożsamością biznesową pomaga utrzymać ich umysł na tym, co oferujesz i o czym jesteś. To mała rzecz, ale przynosi ogromną ilość korzyści dla Twojej firmy i zapewnia wysoką produktywność i zwiększone zyski w dłuższej perspektywie.
Więc, czy Twoje biuro mówi odwiedzającym, kim jesteś?